Biznes on-line z progiem wejścia mniej niż 110 złotych.
Cześć!
Bez względu na to czy już masz własny biznes, czy tez dopiero planujesz taki stworzyć, prędzej czy później spotkasz się z określeniem takim jak próg wejścia. Próg wejścia w dany biznes to minimalny koszt lub minimalne wymagania, które muszą zostać spełnione, aby móc rozpocząć działalność w danym sektorze lub branży. Może to dotyczyć zarówno kosztów finansowych, jak i innych czynników, takich jak kwalifikacje, umiejętności lub dostępność odpowiednich narzędzi.
Biznes on-line bez względu na to, czy mówimy o sklepie Internetowym czy blogu osobistym również taki próg wejścia przed nami stawia. I już na samym początku chcę przekazać Ci doskonałe informacje, gdyż branża e-commerce to jedna z bardziej lukratywnych i dochodowych branż z relatywnie niskim progiem wejścia. Inwestując miej niż 110 złotych możemy stworzyć biznes, który zwróci nam nasze nakłady już w pierwszych tygodniach działalności. W tym artykule przedstawię Ci kilka punktów wartych rozważenia.
Próg wejścia w biznes on-line
Jak doskonale wiesz, biznes on-line prowadzony jest w chmurze. Oznacza to, że już na samym początku zyskujesz przewagę nad każdym, kto do prowadzenia własnej firmy potrzebuje powierzchni magazynowych, handlowych czy biurowych. Bardzo często słyszy się dziś o młodych milionerach, którzy swój sukces zawdzięczają nie temu, że stworzyli wielkie korporacje, ale dzięki temu, że ich laptop miał połączenie z Internetem. Mówimy tutaj oczywiście o kosztach początkowych, a nie o późniejszych wydatkach na marketing, promocje i dalsze reinwestycje.
Przykładowo progiem wejścia w biznes jakim jest własna kwiaciarnia może być na przykład 70.000 złotych. W tej kwocie masz zawarte wydatki na wynajem lokalu za pierwszy miesiąc, kaucję za ten lokal, wyposażenie lokalu, szyld oraz zakup towaru. Za mniej niż 70.000 złotych nie jesteś w stanie sukcesywnie ruszyć z takim biznesem, więc twoim progiem wejścia w ten biznes jest właśnie taka kwota.
Z drugiej strony zakładając na przykład pocztę kwiatową on-line, gdzie jedynie sprzedajesz wirtualne bukiety, a kwiaciarnia robi je za Ciebie i dostarcza do klienta (czyli Ty jesteś tylko pośrednikiem), koszty jakie musisz ponieść na samym początku to tak naprawdę wartość domeny i serwera, czyli w większości przypadków plus minus 110 złotych. Zakładamy tutaj, że masz już własnego laptopa, masz podłączenie do sieci i że korzystasz z jednego z popularnych skryptów e-commerce, np. Prestashop.
Jak widzisz biznes on-line już na samym początku daje Ci gigantyczną przewagę nad każdym biznesem stacjonarnym. Do Twoich przemyśleń pozostawiam jak byś mógł spożytkować i zainwestować w rozwój swojej poczty kwiatowej pozostałe 69.900 złotych, gdybyś wybrał właśnie ten model działalności.
Przykłady biznesów on-line z niskim progiem wejścia
Blog. Blog to najlepszy przykład biznesu on-line z niskim lub zerowym progiem wejścia. Tak naprawdę bloga możesz założyć zupełnie bezpłatnie wybierając jedną z bezpłatnych do blogowania, na przykład blogger.com. Możesz również założyć swojego bloga kupując dedykowany serwer, domenę i wykorzystać jeden z setek darmowych motywów na platformę WordPress.
Sklep Internetowy. Podobnie jak w przypadku bloga, sklep Internetowy sprowadza się do zakupu domeny i serwera, a następnie zainstalowania darmowego skryptu na przykład Prestashop. Jest to bardzo efektywna platforma sprzedażowa, która umożliwia również sprzedawania produktów wirtualnych oraz posada mnóstwo integracji takich jak płatności on-line- czy tez paczkomaty.
Udzielanie korepetycji on-line. Kolejnym przykładem biznesu on-line z niskim progiem wejścia jest udzielanie korepetycji lub prowadzenie kursów on-line. Dzięki platformom takim jak na przykład Udemy można łatwo tworzyć kursy on-line i sprzedawać je na całym świecie.
Obsługa biurowa. Innymi przykładami biznesów on-line z niskim progiem wejścia są usługi tłumaczeniowe, redakcyjne czy graficzne. Wszystko, co potrzebne jest do rozpoczęcia takiej działalności, to odpowiednie umiejętności, dobre połączenie internetowe i komputer. Dzięki temu można łatwo nawiązać kontakt z klientami z całego świata i oferować swoje usługi.
Każdy opisany wyżej biznes on-line mają wspólną cechę – można je łatwo rozpocząć z zerowym lub minimalnym kosztem. Zwyczajnie nie wymagają znacznych nakładów finansowych na początku. Dlatego, jeśli szukasz sposobu na rozpoczęcie własnego biznesu, warto rozważyć opcje, które przyniosą Ci dużą stopę zwrotu z poczynionych inwestycji.
Jaki był próg wejścia w mój blog: zarabiajnastronie.pl?
Fizycznie założenie tego bloga kosztowało mnie dosłownie 12,18zł. Był to koszt zarejestrowania domeny u operatora. Korzystam z CMS WordPress, który jest darmowy. Nie wliczam w to kosztów serwera, gdyż miałem już wcześniej zakupiony. Nawet gdybym chciał go zakupić, to kolejne 99 złotych rozwiązało by problem. Ja osobiście korzystam z usług Zenbox.pl, ale z pewnością są na rynku tańsze usługi. Jedną z fajniejszych usług jakie oferuje Zenbox jest darmowy certyfikat SSL, dzięki któremu moja strona ma szyfrowane połączenie w cenie serwera.
Gigantyczne zwroty z inwestycji – case study
W swojej karierze zrealizowałem kilkadziesiąt projektów sklepów dla moich klientów. Miałem szasnę z zaciekawieniem przyglądać się różnym strategiom marketingowym jakie były realizowane dla każdego z nich. Jednym z takich, który zapadł mi w pamięć był sklep z zamkami cyfrowymi do drzwi. Były to między innymi klamki na kod i odcisk palca.
Klient poprosił mnie o pomoc w założeniu sklepu on-line. Właściciel miał już sklep stacjonarny, ale chciał przenieść sprzedaż w Internet. Po szczegółowych konsultacjach i po przedstawieniu kilku możliwych rozwiązań, klient zdecydował się na sklep Prestashop z dedykowanym szablonem Premium.
Moją rolą był zakup hostingu, jego konfiguracja, instalacja sklepu na serwerze oraz konfiguracja płatności, dostaw itp. Ponieważ pracy nie było zbyt dużo, faktura za moje usługi nie przekroczyła kwoty 2.000 złotych. Klient po dwóch miesiącach wypowiedział umowę najmu lokalu, gdyż dalsze inwestowanie w sklep stacjonarny przestało być dla niego opłacalne. Przeniósł magazyn do swojego garażu i prowadził sprzedaż i wysyłkę z domu. Inwestycja 2.000 złotych pozwoliła na odpowiednie przeskalowanie i wyskalowanie biznesu.
Próg wejścia w biznes on-line. Podsumowanie.
Jak widzisz, aby wejść w biznes on-line wcale nie potrzeba wielkich nakładów finansowych. W czasach dzisiejszej wysokiej inflacji, swój dochodowy biznes możesz wystartować już za równowartość weekendowego wyjścia do kina. W sieci dostępnych jest też mnóstwo narzędzi, które dają możliwość rozpoczęcia swojego projektu nawet bezpłatnie. Dlaczego więc nie skorzystać?
Wszystkiego dobrego,
Sławek
PS1. Jeżeli potrzebujesz pomocy w rozruszaniu swojego biznesu on-line – napisz do mnie. Chętnie podpowiem Ci najlepsze rozwiązania.
PS2. W tekście umieściłem link afiliacyjny do strony Zenbox, która oferuje hosting, a z której od kilku lat korzystam. Jeżeli zdecydujesz się na zakup ich usług z tego linku, zapewne otrzymam małą gratyfikację. Mimo to, tekst nie był przez nikogo sponsorowany 😊
Bardzo fajny artykuł. Inspirujący. Pozdrawiam 🙂