Zarabianie w Internecie

Sprzedaż e-booków jako pasywne źródło dochodu.

Cześć,

W tym wpisie podzielę się swoimi przemyśleniami na temat dochodu pasywnego w e-commerce. Jak zapewne wiesz, dochód pasywny to taki, którego osiągnięcie nie wymaga od nas bezpośredniego zaangażowania czasu i pracy. Innymi słowy, jest to dochód, który pochodzi z aktywów, takich jak nieruchomości, inwestycje, biznesy lub w przypadku naszego artykułu – produkty cyfrowe, które wymagają jedynie początkowej pracy i wysiłku. W następnej kolejności te produkty i biznesy generują zyski bez naszego stałego angażowania się w ich utrzymanie lub produkcję. Sprzedaż e-booków jest chyba najlepszym przykładem produktu cyfrowego.

Wyobraź sobie, że tworzysz e-booka i umieszczasz go w swoim sklepie Internetowym. E-book taki raz napisany będzie sprzedawał się zarówno dziś, w następnym miesiącu, a może nawet i za trzy lata o ile nie straci na aktualności. Zarabiasz więc pasywnie, gdyż nie musisz za każdym razem tworzyć e-booka na nowo, nie musisz go edytować, pakować czy wysyłać ręcznie. Jeżeli odpowiednio zautomatyzujesz proces sprzedaży i zakupu w Twoim sklepie, raz wykonana praca będzie przynosiła Ci benefity w przyszłości.

Poniżej przedstawię 5 punktów, które mam nadzieję pomogą spojrzeć Ci szerzej na sprzedaż e-booków, czy innych produktów cyfrowych.

Wybierz odpowiedni temat i niszę

Podobnie jak w przypadku tworzenia każdego innego produktu cyfrowego, wybór odpowiedniego tematu i niszy jest kluczowy dla sukcesu sprzedażowego e-booków. Upewnij się, że pisząc e-booka tworzysz coś, co przyciągnie uwagę docelowej grupy odbiorców. Wybierz niszę, która jest dobrze zdefiniowana, ale jednocześnie niezbyt wypełniona. Znalezienie takiej niszy pozwoli Ci na dotarcie do mniejszej, ale bardziej zainteresowanej grupy odbiorców, co może prowadzić do wyższych konwersji i większych zysków. Na temat niszy w e-commerce pisałem szczegółowo w tym artykule (klik – nisza w e-commerce).

Niezwykle ważne jest, aby rozpoczynając pracę nad pisaniem e-booka wziąć pod uwagę jego aktualność w perspektywie czasu, na przykład kolejnych dwóch lat. E-book dla dzieci z pomysłami na zabawę w deszczowe dni ma szansę sprzedawać się przez kilka kolejnych lat, gdyż jest to temat ważny dla każdego rodzica. E-book o Windowsie 10 może być aktualny przez rok czy dwa, ale kiedy ludzie zaczną masowo przechodzić na Windows 11, zainteresowanie naszą publikacją może znacząco spaść. Jeżeli już jednak stworzyłeś swój produkt jakiś czas temu i wiesz, że jest on lekko przeterminowany, zadbaj o jego aktualizację.

Sprzedaż e-booków jako dochód pasywny

Stwórz wartościowy i profesjonalny produkt

Tworzenie wartościowych i profesjonalnych produktów jest kluczowe dla sukcesu w sprzedaży e-booków. Musisz sprawić aby Twój e-book był kompletny i przemyślany, z dobrze zdefiniowanym tematem oraz celem. Przygotuj unikalne i wartościowe treści, a następnie zrób wszystko, aby jak najlepiej te treści zaprezentować. Upewnij się również, że Twój e-book jest łatwy do czytania i przystępny dla Twoich odbiorców. Jeżeli sam nie czujesz się siłach, aby zrobić wszystko samodzielnie skorzystaj z pomocy innych. Możesz na przykład dać do przeczytania surowy tekst pięciu swoim znajomym i poprosić ich o wyłapanie błędów stylistycznych i ortograficznych. Jeżeli nie wiesz jak złożyć e-booka w całość, możesz wykorzystać darmowe narzędzia, na przykład Canva. Canva posiada własną bibliotekę darmowych i płatnych szablonów, dzięki którym stworzysz profesjonalny produkt.

Sprzedaż e-booków – zbuduj platformę e-commerce

Platforma sprzedażowa to nic innego jak na przykład własny sklep Internetowy. Własny sklep możesz założyć za darmo, lub w kwocie nie większej niż 100 złotych. Możesz skorzystać z rozwiązań takich jak na przykład PrestaShop czy WooCommerce. Są to darmowe skrypty, w pełni przystosowane do sprzedaży produktów cyfrowych.

Innym rodzajem platformy sprzedażowej może być Twój własny blog, portal tematyczny lub zwykła strona Internetowa. Jeżeli nie chcesz mówiąc kolokwialnie bawić się we własną stronę, możesz skorzystać z platform zewnętrznych takich jak na przykład Allegro lub Etsy. Musisz tutaj jednak pamiętać, że korzystanie z rozwiązań innych wiąże się zazwyczaj z prowizją od sprzedaży, jednak w zamian za to dostajemy bardzo duże zasięgi. Wybierz platformę, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i której opłaty nie przewyższają Twojego zysku.

Zastosuj odpowiednie strategie marketingowe

Sprzedaż e-booków wymaga skutecznej strategii marketingowej. Na szczęście dziś z pomocą przychodzą Social Media, na których możesz promować swój produkt. Możesz również skorzystać na przykład z kampanii linków sponsorowanych w Google. Oczywiście strategii dla Twojego produktu może być masa i myślę, że jest to temat na oddzielny artykuł. Chciałem jednak w tym miejscu zaznaczyć, że już tworząc naszego e-booka, warto jest mieć z tyłu głowy to, jak będziemy promować nasz produkt.

Utwórz system automatyzacji sprzedaży

Aby zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży e-booków i aby mówić o prawdziwym dochodzie pasywnym musisz stworzyć system automatyzacji sprzedaży. Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to, aby sprzedaż odbywała się bez Twojego fizycznego udziału i zaangażowania. Celem w tworzeniu produktów cyfrowych samym w sobie jest osiągnięcie takiego stanu, w którym klient kupuje i dostaje produkt, a Ty dostajesz przelew za jego sprzedaż nawet wtedy, gdy przez kolejny miesiąc nie włączasz komputera.

Na szczęście automatyzacja procesów sprzedażowych to dziś praktycznie norma. Wyżej wymieniony sklep, na przykład PrestaShop ma w sobie taką podstawowa funkcjonalność. W praktyce wygląda to tak, że tworzymy w sklepie produkt i dodajemy naszego e-booka jako załącznik. Zaznaczamy iż jest to produkt wirtualny. Klient w momencie zakupu i opłacenia naszego produktu automatycznie otrzymuje e-booka na swojego maila. Innym popularnym rozwiązaniem jest automatycznie stworzenie się tak zwanej wirtualnej półki na koncie klienta w naszym sklepie, skąd klient będzie mógł pobrać e-booka w dogodnym dla siebie momencie.

Raz przygotowany produkt cyfrowy i dobrze przemyślany proces jego sprzedaży da nam dochód pasywny. Najważniejsze moim zdaniem w posiadaniu takiego dochodu pasywnego jest fakt, iż nie marnujemy naszego cennego czasu na proces obsługi zamówień. Zamiast tego możemy tworzyć kolejny cyfrowy produkt. A teraz wyobraź sobie większą skalę, gdzie sprzedajesz na przykład 30 e-booków równolegle.

Sprzedaż e-booków w Internecie. Zarabiaj na stronie.

Sprzedaż e-booków w Internecie – podsumowanie

Pasywny dochód z ebooków jest możliwy i łatwy do zaaranżowania. Niemniej jednak trzeba mieć na uwadze, że wymaga dużych nakładów pracy i wysiłku w fazie przygotowania produktu. Dzięki odpowiedniej strategii i systematycznej pracy, pasywny dochód z ebooków może stać się realnym sposobem na zarabianie pieniędzy on-line i czerpaniu zysków z własnej strony Internetowej lub bloga.

A czy Ty sprzedajesz już swoje cyfrowe produkty?

Wszystkiego dobrego,

Sławek

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Next Article:

0 %